5-6-7 april 2024 - IJsspeedway Heerenveen

Tickets

LIVE STREAM Semi Finale's E.K. Balkbrug

rimaracing schreef op donderdag 17 april 2014 om 18:53 uur

2e Paasdag Maandag 21 April verzorgt Grasbaan& Speedway een live stream van de E.K. Semi Finale's in Balkbrug. De uitzending begint om 13.00 uur tot einde wedstrijd. De stream is te volgen op:

http://www.grasbaan-en-speedway.nl/live-stream-balkbrug-21-04-14.html

Reacties

franzjhellmann schreef op maandag 21 april 2014 om 13:16 uur

matten

marten schreef op dinsdag 29 april 2014 om 23:23 uur

Allemaal leuk en aardig die live streams,we leven tenslotte in een digitaal tijdperk,maar toch vraag ik me af of dit nou in ons landje de toekomst moet worden.
De laatste jaren worden de organisatoren al niet verblijd met hoge bezoekersaantallen,en als men dan ook nog met de laptop of tablet op de bank blijft hangen om een wedstrijd te volgen is m.i niet de manier om de bezoekersaantallen omhoog te krikken.
Het verhaal dat streamkijkers dan misschien enthousiast worden om wedstrijden te bezoeken wil er bij niet in.
Wat te kort door de bocht misschien,maar straks staan we met een paar honderd man rond de baan,en een paar duizend op de bank!!!
Ik denk dat het er niet gezelliger door wordt,als we de baansport willen behouden zullen we m.i toch rond de baan moeten staan,en met z'n allen live genieten van de methanollucht,en het spektakel wat de rijders ons voorschotelen.

LZR schreef op woensdag 30 april 2014 om 11:50 uur

Ben ik met je eens Marten. Veel toeschouwers langs de baan geeft een mooie uitstraling en voor een club geeft dit ook een goed gevoel dat ze het toch geflikt hebben. Echter als vele mensen niet komen omdat ze bijvoorbeeld de entree prijzen en consumpties te hoog vinden is een live stream een ideale oplossing. Ze betalen een gering bedrag en kunnen toch live van de wedstrijden genieten. Ik weet niet hoe de verdeling/afspraken met de clubs zijn maar ik ga er vanuit dat een deel van de livestream opbrengsten ook naar de clubs toe gaat en zodoende toch een goede omzet gecreëerd wordt? Als dit inderdaad het geval is worden de toeschouwers, clubs en de rijders hier uiteindelijk beter van. Nogmaals ik weet niet hoe de verdeling is maar ik denk toch dat hiermee wel wat te bereiken valt(Niet geschoten is altijd mis?)

Groeten Lars

Jesper schreef op woensdag 30 april 2014 om 12:33 uur

Eens met beiden, maar om als organisator straks voor 150 man de hele meute op te bouwen, terwijl de bezoekers straks lekker warm voor de kachel een streampje zitten te bekijken... Tja... Voor de rijders ook niet veel aan lijkt mij.

Schijnt dat er voor het ONK in Siddeburen weer een stream beschikbaar komt, deze keer niet gratis maar voor een kleine 5 euros. De club word er vervolgens alleen maar beter van luid de reactie van MSC Siddeburen.

Maar goed ik weet het niet of dit wel de 'redding' van de baansport is. Daar in tegen is het wel een leuk initiatief.

Bert Swarts schreef op woensdag 30 april 2014 om 22:45 uur

Met een rekenmachine en wat wiskundige berekeningen heb ik een poging gedaan om het voordeel van de club te berekenen.
Maar ik moet jullie het antwoord schuldig blijven, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Maar als je als er zo van overtuigd bent dat een live stream een succes gaat worden waarom leg je, als ondernemer, dan niet gewoon 5 ruggen op de tafel van de club en koop je de exclusieve uitzendrechten.
Dan pas gaat de club er niet minder van worden als het een fiasco gaat worden en het publiek (deels) weg blijft.
Nu worden(bijna) alle risico’s bij de clubs neergelegd, in de tekst en uitleg meen ik toch duidelijk te lezen dat de onkosten voor de exploitant eerst worden verrekend voordat de club mee gaat tellen in de ticket verkoop.
De gegenereerde sponsorgelden komen deels terug bij de sponsoren van Grasbaan en Speedway?
Ook iets waarbij ik een raar onderbuik gevoel bij krijg, deze gelden horen toch in de clubkas te verdwijnen!!
Maar goed, ik heb vorige week al het e.e.a. aan discussie gevoerd over dit onderwerp en ben daardoor al aardig voor rotte vis uitgemaakt.
Neem het risico van de overtuiging als ondernemer, liever één ondernemer met een scheur in de broek als meerdere clubs die volgend jaar niet meer kunnen organiseren.

dirkdeboer schreef op donderdag 1 mei 2014 om 10:35 uur

Bert vanwaar deze reactie....

Volgens mij laat je op jouw site ook regelmatig streams zien van oa Elite League en Speedway GP al dan niet gehackt door een of andere internetgekkie.

Er is iemand die een initiatief neemt om Baansport organisatoren een nieuw medium te geven om hun sport onder de aandacht te brengen.

Organisatoren worden niet met een risico opgescheept, want het risico van organiseren heb je ook zonder livestream. Dat is nu eenmaal zo met organiseren. Het lijkt me niet dat toeschouwers massaal wegblijven nu er een livestream is. De Hardcore liefhebber wil nu eenmaal de geur van methanol opsnuiven en in het stof staan. De lokale bezoekers komen ook gewoon wel, want traditie en lekker gezellig met de buren een biertje vatten.

De grote bezoekersaantallen zijn we al jaren kwijt. Door dit initiatief zou je zelfs meer inkomsten kunnen genereren. Liefhebbers uit Zuid Duitsland zullen niet snel afreizen naar bv Siddeburen, maar nu misschien wel de stream bezoeken. Mensen die twijfelden ivm weersomstandigheden bleven anders thuis en pakken nu misschien de stream mee.

Al met al liggen er kansen.

Vergeet niet dat een organisator ook reclameblokken krijgt, tenminste zo lees ik het, die hij kan verkopen. Dus een extra lokkertje voor sponsoren.

Het risico van de kosten voor de stream liggen volgens mij bij Dol, als hij winst maakt gaat er een deel van naar de organisator. Dus volgens mij win win. Maar goed misschien ben ik gek.

Peter Dol, ik vind dat je lef hebt dit te proberen. Laat je de kop niet afhakken door negatief gepraat over dit initiatief.

rimaracing schreef op donderdag 1 mei 2014 om 11:05 uur

Beste Bert,
Bert Swart 21 April 2014 op de facebookpagina van Grasbaan & Speedway.

O ja... Nog een tip, vraag € 1,00 voor een inlog op de stream. Had je nu € 11.000,00 in de pocket. Deel dat met de MAC van Dedem en de club was je eeuwig dankbaar !!!!

Bovenstaande tip heb jij aan Grasbaan en Speedway gegeven, er een betaalde live stream van maken, en de inkomsten te verdelen op 50 – 50 basis. Nu doen we dat op aanraden van jouw en is het weer niet goed, moet er nog weer een schepje bovenop, onze investering is nog iets meer dan jij veronderstelt en de club loopt geen enkel risico behalve dat er ongetwijfeld een paar mensen thuis blijven, dit zijn de twijfelaars die toch al thuis wilden blijven. De echte liefhebber komt wel en ook de bezoeker uit de regio komt heus wel naar het evenement, ook wij zijn niet in staat de methanol geur en de gezelligheid in de huiskamer te brengen.

Wat betreft de sponsorgelden die terug vloeien naar de sponsoren van Grasbaan en Speedway waar haal je het vandaan ??? Er worden reclameblokken beschikbaar gesteld aan de organisator zelfs 60% van de tijd die hiervoor beschikbaar is de inkomsten daarvan komen in het geheel ten goede aan de club, zei factureren deze reclame rechtstreeks aan hun sponsoren en ontvangen dit op hun bankrekening, er vloeit dus niks terug naar Grasbaan en Speedway. De overige 40% zendtijd die overblijft is voor de sponsoren van Grasbaan en Speedway.

Eigenlijk moet ik niet eens reageren op verdachtmakingen via het internet, en dan ook nog op een medium wat jouw helemaal tegenstaat, zijn het niet jouw woorden “op het forum van baansport fansite staat alleen maar bagger” ?

Deze keer heb je dan ook helemaal gelijk Bert Swarts.

Jesper schreef op donderdag 1 mei 2014 om 11:21 uur

Voor de geïnteresseerden: hier staat wat meer info over het hoe en wat met Siddeburen: <a href="http://grasbaan-en-speedway.nl/live-stream-msc-siddeburen-24-05.html" target="new">http://grasbaan-en-speedway.nl/live-stream-msc-siddeburen-24-05.html</a>

Bert Swarts schreef op donderdag 1 mei 2014 om 16:47 uur

@Dirk of hoe je in het dagelijkse leven ook heet,
Als je een betaalde stream van een ONK met 1000 betalende bezoekers niet kan onderscheiden van een gratis stream van een SGP of Elite league dan houd alles op natuurlijk.
@ Peter, nou weet ik dat een kritische noot bij jou nooit echt in goeie aarde valt en cynisme en werkelijkheid voor jou moeilijk te onderscheiden zijn.
Ik kan daar mee leven, niet iedereen is uitgerust met die gave.
Met die wetenschap zeg ik, ga het gewoon doen !!!
En ik hoop dat hiermee de baansport de crisis weer te boven komt.
Het is zo eenvoudig…….

Flashman schreef op vrijdag 2 mei 2014 om 00:56 uur

Het grote publiek komt alleen als het een ''echt'' evenement is, een spektakel of als het ergens om gaat. Vroeger lag dat gewoon anders. Pak 'm beet 30-40 jaar geleden was er een andere standaard van ''spektakel'' dan nu.

Het publiek is gewoon kieskeurig. Welke rijders komen er, is het Internationaal, WK, EK, etc etc. Ikzelf vind dat er ook maar een paar wedstrijden hier in Nederland, jaarlijks, echt de moeite waard zijn. Ik ga niet naar een grasbaan of speedway komen als ik de uitslag kan voorspellen of gewoon geen interessant evenement is. Echter wil ik wel de uitslagen zien, of eventueel een leuke heat. Ik denk dat er veel mensen zo over denken. De uitslagen volgen is gewoon leuk, maar om nou naar een of ander onaangekondigd saai evenement te komen?

Om de baansport te redden, das een heel ander verhaal. Iets met jeugd en spannende competities.

vincent schreef op vrijdag 2 mei 2014 om 13:06 uur

Denk niet dat het wat wordt. Het echte baansportpubliek wil toch even door het rennerskwartier, ze willen toch hun biertje en frietje.Zie al jaren het zelfde publiek bij de baan staan en die gaan echt niet achter een beeldschermpje naar de races kijken. Ik bedoel baansport moet je meemaken en niet achter een scherm bekijken.